Regulamin Rady Rodziców
REGULAMIN RADY RODZICÓW
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców uczęszczających do Przedszkola Nr 13 w Koszalinie przy ul Franciszkańskiej 120.
II. CELE I ZADANIA
ZADANIEM RADY RODZICÓW jest:
- Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
- Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci.
- Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
- Przekazywanie rodzinom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
- Opiniowanie sporządzonego raportu mierzenia jakości pracy placówki
III. TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
- Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
- Rada Rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów każdej grupy.
- Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, zastępcy, skarbnika, dwóch osób stanowiących komisje rewizyjną oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców poszczególnych grup.
- Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
- Osoby wymienione w ust. 3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.
- Wybór nowych członków Rady Rodziców ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:
· Indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem pracach Rady,
· Propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
- Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
- Złożenie rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców,
- Odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
IV. ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:
- Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.
- Opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola.
- Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.
- Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
- Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.
- Przekazywanie dyrektorowi opinii postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.
Zadania Zastępcy Przewodniczącego Rady Rodziców:
- Pomoc w kierowaniu całokształtem prac Rady Rodziców.
- Zastępowanie Przewodniczącego sytuacjach wyjątkowych.
- Jak wyżej
Zadania Skarbnika Rady Rodziców:
- Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego prawidłowym oraz celowym gospodarowaniu funduszami Rady rodziców.
- Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady , kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.
Zadania Komisji Rewizyjnej:
- Dokonywanie raz na kwartał kontroli dokumentów finansowych stanu gotówki w kasie Rady Rodziców.
- Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.
V. ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ RADY RODZICÓW
- Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
- Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
- Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
- Rada Rodziców szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców wnoszenia części lub całości składki.
- Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę.
- Pieniądze przyjmowane są na indywidualne listy, które rodzic parafuje, stanowiące druk ścisłego zarachowania.
- Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.
- Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.
- Rada Rodziców może zatrudniać na umowę-zlecenie osoby do wykonywania określonych zadań.
- Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacenia koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych upominków dla dzieci, mityngów, warsztatów szkoleniowych dla rodziców pedagogów.
- Rad Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Rad Rodziców posługuje się pieczątką:
Rada Rodziców
Przy Przedszkolu Nr 13
w Koszalinie
- Kadencja Rady Rodziców trwa 4 lata.
- W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców.
- Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.
- Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów obecnych na zebraniu Rady.
- Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
- Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
- Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu(z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
- Zebrania Rady Rodziców SA protokołowane i stanowią dokumentacje placówki.
- Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2003 roku.