Regulamin Rady Rodziców

REGULAMIN RADY RODZICÓW

 

I.                   POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców uczęszczających do Przedszkola Nr 13 w Koszalinie przy ul Franciszkańskiej 120.

 

II.                CELE I ZADANIA

 

ZADANIEM RADY RODZICÓW jest:

  1. Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
  2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci.
  3. Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
  4. Przekazywanie rodzinom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
  5. Opiniowanie sporządzonego raportu mierzenia jakości pracy placówki

 

III.             TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW

 

  1. Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.
  2. Rada Rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów każdej grupy.
  3. Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, zastępcy, skarbnika, dwóch osób stanowiących komisje rewizyjną oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców poszczególnych grup.
  4. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
  5. Osoby wymienione w ust. 3 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.
  6. Wybór nowych członków Rady Rodziców ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:

·        Indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem pracach Rady,

·        Propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.

 

  1. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

 

    • Złożenie rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców,
    • Odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

 

IV.              ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW

 

Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:

  1. Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.
  2. Opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola.
  3. Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.
  4. Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
  5. Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.
  6. Przekazywanie dyrektorowi opinii postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

 

Zadania Zastępcy Przewodniczącego Rady Rodziców:

  1. Pomoc w kierowaniu całokształtem prac Rady Rodziców.
  2. Zastępowanie Przewodniczącego sytuacjach wyjątkowych.
  3. Jak wyżej

 

Zadania Skarbnika Rady Rodziców:

  1. Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego prawidłowym oraz celowym gospodarowaniu funduszami Rady rodziców.
  2. Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady , kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.

 

Zadania Komisji Rewizyjnej:

  1. Dokonywanie raz na kwartał kontroli dokumentów finansowych stanu gotówki w kasie Rady Rodziców.
  2. Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.

 

V.    ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ RADY RODZICÓW

 

  1. Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
  2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
  3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
  4. Rada Rodziców szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców wnoszenia części lub całości składki.
  5. Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę.
  6. Pieniądze przyjmowane są na indywidualne listy, które rodzic parafuje, stanowiące druk ścisłego zarachowania.
  7. Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.
  8. Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.
  9. Rada Rodziców może zatrudniać na umowę-zlecenie osoby do wykonywania określonych zadań.
  10. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacenia koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych upominków dla dzieci, mityngów, warsztatów szkoleniowych dla rodziców pedagogów.
  11. Rad Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.

 

VI.              POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1.      Rad Rodziców posługuje się pieczątką:

Rada Rodziców

Przy Przedszkolu Nr 13

w Koszalinie

  1. Kadencja Rady Rodziców trwa 4 lata.
  2. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców.
  3. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.
  4. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów obecnych na zebraniu Rady.
  5. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
  6. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
  7. Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu(z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
  8. Zebrania Rady Rodziców SA protokołowane i stanowią dokumentacje placówki.
  9. Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2003 roku.

 

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Poznańska Anna
(2003-10-24 09:12:21)
Ostatnio zmodyfikował:
Poznańska Anna
(2003-10-24 09:13:17)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki